Summertime Demo

Táákže po dlhšej pauze prichádzam spolu s n00lym a KoZyCom s novým demom, ktoré nesie názov Summertime.

Toto demo bolo vytvorené špeciálne pre Forever neXt demoparty v Trenčíne. Robil som na tom dosť dlho, pravdupovediac snáď 9 mesiacov som to mal rozrobené a po dlhších pauzách bolo veľmi kompikované sa donútiť pokračovať v jeho tvorbe. Samozrejme, že najväčší posun bol spravený v posledných 2 týždňoch, keď som si povedal, že “buď na Foreveri, alebo nikdy”.

Našťastie sa mi to podarilo úspešne dobojovať a prezentácia na Foreveri mala zjavne úspech (viď video nižšie). Najviac pobavil loading screen, ktorý sa objavil vždy v tom správnom momente :))).

Video z predvádzania na Forever-i (party verzia)

Nakoniec to ale nebolo až tak hrozné, lebo XI na prezentácií demo spúšťal z SDrive na Atari s Qmeg, takže loading trval omnoho kratšie ako by to bolo pri reálnej disketovke.

Včera som dokončil verziu pre rozšírenú pamäť, takže som týmto odstránil loading screeny úplne. Táto verzia využíva 8 pamäťových baniek po 16kB a zvolil som ich tak, aby bolo možné použiť rozšírenie Rambo alebo CompyShop. Takže by to malo byť celkom kompatibilné, no nemal som možnosť to testnúť na real Atari, lebo nemám rozšírenú pamäť, ale verím, že je to OK.

Extended memory verzia

Teraz trošku k technickej realizácii…
Na vytvorenie tohto dema som v prvom rade použil XASM 3.0.1 spolu s editorom PSPad, odlaďoval som to na Atari800WinPLus4.0. Grafika bola vytváraná v editore Graph2Font a hudba v RMTčku. Na vytvorenie dema som si ale zároveň potreboval vytvoriť niekoľko utilít (konkrétne v C#).. a to:

  • generátor zdrojákov DL a DLI z G2F *.col súboru (akože no offense, ale ASM export z G2F editora je strašná prasačina)
  • editor masiek a inverzných častí obrázka (aby bolo možné nejak inteligentne a jednoducho zobrazovať obrázky po častiach)
  • editor textových screenov, ktorý bol vlastne takmer nepoužitý (pôvodne mali byť textové screeny tiež G2F obrázky, ale nakoniec som zvolil použitie 3×3 fontu a generovanie textu za behu).
  • 3×3 fontmaker, tento tool akurát chytil 3072 bytový export fontu z G2F obrázku, ktorý obsahoval nakreslené písmená a poprehazdoval časti fontov tak, aby bolo možné zobrazovať ľubovolný text.

Realizácia bola teda celkom drsná, no napriek tomu, že sa nejedná o žiadne super-mega-giga-jeba demo, dúfam, že sa páčilo a pobavilo.

Summertime Party Version 64kB
Summertime Party Version 64kB
Summertime_party_version_64kB.atr
124.1 KiB
759 Downloads
Details...
Summertime Extended Memory Version
Summertime Extended Memory Version
Summertime_extended_memory_version.xex
124.1 KiB
860 Downloads
Details...
Summertime Extended Memory Version
Summertime Extended Memory Version
Summertime_extended_memory_version.atr
124.3 KiB
785 Downloads
Details...

Fireball 1k obkec

Výsledky súťaže MiniGame Compo 2008 boli zverejnené 8.septembra 2008. Moja gamesa Fireball 1k sa umiestnila na piatej priečke.

Atari FontMaker v1.2

Po neuveriteľných piatich rokoch som sa dostal k tomu aby som vytvoril novú verziu FontMakera. Bolo to na podnet Fly-a […]

3 thoughts on “Summertime Demo

  1. Hi Martin,
    Respect for finishing such a long lasting project. I remember when I started a (way too big) demo in 1989. It never got finished and annoys me until today.
    JAC!

  2. Tak to je dobry, prave na to koukam a co nevidim? Velky zluty napis SOMERTIME. Docela dobra vlci mlha, ne? 😉
    Mozna ze byste mohli na pristi Forever spachat pokracovani, vzhledem k necekanym problemum se zmenou partyplace by se mohlo jmenovat Somertime’s over
    😀

  3. jasna vec, super demco. inak mas u mna tricko + usb kluc + atari pohar ako cenu, tak niekedy by sme sa mohli dohodnut, ze ti to odovzdam 😉

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *