Ridiculous Reality – Final version

Ták, nejaký čas zase ubehol a konečne nastal moment zverejnenia finálnej verzie hry Ridiculous Reality. Ridiculous Reality získala 1. miesto v tohtoročnej súťaži Abbuc Software Contest 2012.

POZOR! Cartridge s hrou sa dajú objednať TU!

Oproti ABBUC verzii obsahuje finálna verzia niekoľko rozdielov a zopár features, ktoré si vyžiadali hráči, prevažne z AtariAge. Ono sa to nezdá, ale zapracovanie zmien mi dalo veľmi veľa roboty a binárka v nekomprimovanom stave sa už neuveriteľne priblížila k zaujímavej hranici 200kB.

Nové features:

  • podpora NTSC video systémov – pri NTSC je zjednodušené ingame logo
  • možnosť vypnúť/zapnúť hudbu počas hry – ovláda sa funkčnými klávesami Select a Start
  • kódy na preskočenie aktuálneho levelu – kód sa zobrazí po prejdení aktuálneho levelu. Kódy sú tvorené stlačením SHIFT a kombinácie kláves Start, Select a Option. Treba však dbať na to, že klávesy je nutné stláčať a podržať stlačené až kým príde daná klávesa znovu na rad. Proste ako TOGGLE button. Takže sa treba trošku vžiť do role klaviristu :).
  • niektoré levely majú upravený design a opravené drobné grafické chybky, ktoré ale nemenia nič na funkčnosti
  • upravený koniec hry

Na hre so mnou spolupracovali viacerí kolegovia známejší či menej známi členovia Atari scény, takže tu sú credits:

  • Martin ‘MatoSimi’ Šimeček – Programovanie a vedenie projektu
  • Adam Wachowski – Herný design
  • Michał “stRing” Radecki – Hudba, Design levelov
  • Adam “Ooz” Powroźnik – Úvodný a záverečný obrázok
  • Jakub Husak – Návrh a realizácia cartridge

Áno, čítate správne. Jakub Husak sa postaral o možnosť releasnuť cartridge verziu hry, na čom sme sa obaja celkom slušne namakali čo sa SW a HW stránky týka. Zároveň ale aj ostatní členovia tímu pracovali na návode, designe balenia a gadgetoch, ktoré sú pribalené ku krabicovej verzii hry. Bolo nutné zabezpečiť kopec vecí, ja som však do tejto časti projektu moc nefušoval. Chalani sa o to postarali a ja som akurát čítal kopu emailov ich komunikácie (prevažne v Poľštine). Všetko dobre dopadlo a prvých 50 exemplárov cartridgov bolo pripravených na Atari akciu SillyVenture 2012, ktorá sa konala tento víkend v poľskom meste Gdansk.

Spomínané cartridge sú limited SV (SillyVenture) edition, viac cartov bude k dispozícii tipujem niekedy na prelome 2012/2013.

Video z finálnej hry:

Download:

Ridiculous Reality final version
Ridiculous Reality final version
Ridiculous Reality final.xex
Version: final
76.5 KiB
1520 Downloads
Details...
Ridiculous Reality final version instructions (EN)
Ridiculous Reality final version instructions (EN)
Ridiculous Reality final.pdf
Version: final
416.3 KiB
1072 Downloads
Details...

Ridiculous Reality & Retrogamer

sV čísle 110/2012 časopisu Retrogamer si môžete prečítať recenziu hry Ridiculous Reality a zároveň aj interview, ktoré so mnou urobil […]

Cracking Dynakillers

Recently I decided to try cracking some game. Just to know if I can do it and how much effort […]

18 thoughts on “Ridiculous Reality – Final version

  1. Ano, bude… akurat riesime ze kolko cartridgov sa bude robit, lebo ani tie, co boli na SV pripravene sa nepodarilo strelit… pravdepodobne bude nejaky poll dakde na webe, nech vieme nejake cislo nastrelit. urcite sa tu zjavi informacia…

  2. Great game!!! I’m very enjoying it. Playing console when I wasn’t even born with new game!!

  3. Ahojte, mam urcite zaujem o kupu cartridgu, dufam ze bude coskoro k dispozicii!!

  4. Servus, cartridge su aktualne vypredane. Ale behom marca, mozno skor v aprili bude dostupna nova krabicova verzia hry v edicii deluxe.

  5. Ahojte, prosim som stary atarista a rad by som sa vratil k atari, ak ma dakto na predaj prerobene atari 130 xe abo 800 xe abo 800 Xl na qmeg 4 1 mib alebo ine tak rad kupim, pls piste mi na email alebo volajte mi na 0948 182 177. Thx

  6. Ahoj, prosim je este mozne niekde kupit kartridge verziu
    Ridiculous Reality? Uz tak davno po tej hre tuzim ,nedavno som si po dlhom case zohnal real Atari 800ku rad by som to na nej rozbehal.

    Dakujem a zelam vela uspechov
    Tomas
    Levice.

  7. Ahoj, kartridge boli takpovediac na objednavku. Ja sam nemam cart tejto hry… co je celkom smutne.
    Planovali sme aj deluxe verziu s drobnymi modifikaciami, ale uz odvtedy ubehlo 5 rokov a myslim,ze je to uz pase.

  8. To mi je naozaj luto kedze sa jedna o jednu z najlepsich hier na 8bit. Atari ,ak nie najlepsiu! Ak by sa predsa len nejak podarilo tu Deluxe verizu realizovat, tak mi prosim daj vediet. Drzim palce verim ze by sa zaujemcov naslo dost.

  9. Dik, to sa pekne cita. Uvidime co sa da robit. Myslim,ze hra je fakt vyborna… a dost nevydany typ na Atari… no zaroven su tam aj trosku hluche miesta. Druha vec je,ze odvtedy som sice nenaprogramoval nic take velke, no ziskal som kopec novych skusenosti (za tie dalsie 4 ci 5 hier co som spravil odvtedy) no a dalo by sa to spravit efektivnejsie aj co sa pamate tyka, takze nejaky dalsi content by asi aj bolo kam vopchat. Najvacsi problem je ale v tom,ze komunita je uz velmi uzka, ono ma to stoji dost volneho casu, ktoreho mam cim dalej tym pomenej. A o nejakej financnej navratnosti moze clovek akurat tak snivat 😀 (nie ze by som to niekedy robil pre peniaze), ale tak motivacia velmi chyba, ked vacsinou ludia frflu ze, hento by bolo lepsie tak a hento hentak…
    V podstate som s Atari chcel seknut uz pred par rokmi. Nakoniec som si povedal,ze tych par hodin som ochotny obetovat aby som zbuchol nejaku peknu/originalnu hru pre Abbuc compo. No v podstate mimo toho sa Atari skoro vobec nevenujem, akurat tak pozriem ci je nieco nove na AA ci atarionline.pl .

  10. To je naozaj skoda ze si s tym sekol, ale zas chapem tvoje dovody. Snad si na to este najdes nejaky cas ,bola by skoda tu hru nedotiahnut k dokonalosti (aj ked z mojho pohladu uz dokonala je ).. v kazdom pripade ak sa zadari, daj prosim vediet, urcite mam o hru zaujem.
    Mozno by sa nasiel niekto kto ma povodnu cartridgovu verziu a chcel by mi ju predat. Ak sa niekto taky najde, napiste sem prosim odkaz urcite sa dohodneme.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *