Dlhá doba prešla, pravý čas na novú gamesu. Tentokrát ide neočakávane o logickú hru, už tradične prihlásenú na Abbuc Software Contest.
V princípe je myšlienka hry prebraná z gamesy Bejewelled 2 deluxe, samozrejme s variáciami. Robiť len tak remake viacmenej 1:1 k pôvodnej hre ma nebaví, rád pridám nejaké nové features. V prípade tejto hry je to hexagonálne rozloženie hracej plochy.
Gamesu h3x0r som napísal pôvodne pre MiniGame Compo 2009 a neskôr som sa rozhodol spraviť deluxe verziu hlavne z dôvodu, že do 1kB sa mi nezadarilo natlačiť toľko funkcionality, aby som naplno využil potenciál tejto hry. Deluxe verziu som kódil s myšlienkou, že ju prihlásim na Abbuc Software Contest ešte v roku 2009 avšak som ju nezvládol dokončiť v danom termíne. Asi to bolo hlavne preto, že som bol posledné 2 augustové týžne na dovolenke :), ale tak som to potreboval no… 😎
V tej dobe bola hra hrateľná, no keďže som Abbuc nestihol, tak som tento projekt načas zmrazil. Neskôr som dopĺňal combá, explózie, celkovo design s efektami a doplnil som úvodný screen s ktorým mi pomohol PG. Zároveň mi tým spravil celkom slušné vrásky na čele, pretože má výborné nápady, ktoré sú sice realizovateľné, ale nie je to žiadna sranda to skutočne napáchať. Postupne sme teda pripravili titulný screen a zmastil som tam celkom peknú animáciu credits, ktorá sa mi podlamňa dosť vydarila :). Rovnako sme doplnili ingame design, kde to bola celkom sranda, pretože ten displaylist má úplne nádherné prerušenia, ktoré som ladil niekoľko dní s pocitom, že to snáď nikdy nerozchodím. O hudbu do hry sa postaral kolega Nooly, úvodnú hudbu dodal už celkom dávno, no tú ingame sme finishovali niekedy začiatkom augusta 2010.
Špecialitka je v tom, že ingame hudba je 3-kanálová a v štvrtom kanáli sa prehrávajú SFX. Ano, ano, žiadne stereo, no napriek tomu jedinečný výsledok. Myslím, že to chalan muzikant zvládol bravúrne, osobne som toho názoru, že ingame hudba je fenomenálne coolová a výborne sa do hry hodí. Jediným zádrhelom bolo to, že som na ňu čakal asi polroka, tak sa to pretiahlo až takmer k deadline súťaže. (sorry kámo, nemohol som si odpustiť túto poznámku :D).
Zaďalšie by som ešte spomenul podporu NTSC mašiniek, ktorú som dorábal v závere ako taký bonus. Ono to nie je nič ľahké postíhať všetky divočiny, čo sa páchajú vo VBI keďže na NTSC strojoch nemám na VBI žiaden čas. PAL fičal bezproblémovo, no NTSC nemalo šancu stíhať prehrávať RMTčkový modul vo VBI takže sa mi rozhasil celý ingame screen. Našťastie v hlavnej hernej časti kde je hracie pole nie je žiadne DLI, tak som prehrávanie RMT presunul tam a problém bol vyriešený. Ďalej som ešte vytvoril nový čítač, ktorý vynecháva každé šieste obnovenie obrazovky v prípade, že hra beží na NTSC stroji, no a tým som dosiahol rovnakú rýchlosť a správanie hry na 50Hz PAL norme aj 60Hz NTSC norme.
Výsledkom je teda veľmi solídna produkcia, ktorá nepotrebuje žiadne rozširenie (či už stereo alebo pamäť) a pritom poskytuje neopakovateľne fantastický herný zážitok.
Toľko k vývoju, poďme teraz k popisu hry. No… práve som si to rozmyslel, popis bude v článku, kde bude hra na stiahnutie… samozrejme až po tom ako Abbuc vyhlási výsledky súťaže.
Hádam každý jedinec, ktorý sa dostane k tomu aby si túto hru zahral, príde na jej princíp sám. Poviem len toľko, že ako obyčajne sa treba snažiť o čo najväčšie combá, lebo ja mám comba rád :-D.
Mal som možnosť si pozrieť na youtube videá zo súťažných príspevkov v Abbuc SW Contest 2010 a musím povedať, že nikdy by som nemyslel, že sa dá h3x0r deluxe hrať tak zle ako to hral ten človek z Abbucu :-D.
Takže som nahral video ako sa to má hrať:
vime vime, jenomze znas to: premluvit linyho cloveka k praci! 😀
kazdopadne si muzeme pogratulovat, treti misto je super a hra je skvela! :]