Abbuc SW Contest 2013 Challenge

Makal som na hre pre Abbuc SW Contest 2013 celkom dlho, ale kvôli mojej práci (naozaj, neživím sa vývojom pre Atari) som nebol schopný dokončiť tak technicky vyspelú hru načas. Vývoj sa zároveň pozastavil aj z dôvodu, že som bol 2 týždne na dovolenke no a vrátil som sa len pár dní pred deadlinom Abbuc SW Contestu 2013. Tak som sa rozhodol pre výzvu…

Začal som pracovať na novej hre 31.8.2013 niekedy okolo 7:00. Zvyčajne mám počas Abbuc deadline-u frmol, tento rok nebol výnimkou. Od tohto momentu som potreboval 16 hodín (aby som stihol odovzdať hru pred Abbuc Deadline) na vytvorenie hry od nuly…

…a Xirius defect je výsledkom mojej práce:


Xirius defect (1)Xirius defect (2)Xirius defect (3)

Ako môžete vidieť, nejde o žiadnu špeciálnu jedinečnú hru, ale pre mňa je to osobná výhra.

Pravidlá hry sú dosť podobné ako v hre “Light Up!”, ktorú som nakódil a poslal do Abbuc SW Contestu 2006. Napriek tomu je táto hra naozaj vytvorená od nuly. Žiadny kód nebol prebraný z iného projektu okrem rutiny prehrávania RMT hudby. Hra bola kompletne napísaná a nadizajnovaná 31.8.2013.

Tvojou úlohou získať vzorec vražednej chemickej zbrane umiestňovaním vyžarovačov, ktoré sú nad hernou plochou do zlúčeniny, ktorá je na hernej ploche. Level prejdeš keď prežiariš všetky prázdne elementy (prázdne krúžky). Vyžarovače žiaria v smere modrých šípok. V hre sú aj dva špeciálne elementy so špecifickými vlastnosťami:
1. kyanid – zastaví postup žiarenia, je to v podstate “blokovač”
2. odrážač – zastaví postup žiarenia a odrazí priame žiarenie do zdroja. V podstate nemôžeš ožiariť prázdne elementy ktoré sú medzi žiaričom a odrážačom. Ožiariť ich treba inak – iným žiaričom.

Znie to komplikovane, ale je to celkom jednoduché.

Zdroják má takmer 1700 riadkov MADSovského kódu. Hra obsahuje 2 fonty na logo (g2f export), 1 ingame font (čísla, písmená a ingame elementy) a 1 font s animáciami elementov.

Ingame font a font animácií elementov boli vytvorené s použitím môjho programu Atari FontMaker 1.3.

Hudba bola stiahnutá z modarchive vo formáte mod, importovaná do RMT, následne som musel priradiť nástroje a spraviť niekoľko drobných modifikácií.

Najprv som pracoval na hracej ploche, takže som striedavo kódoval a dizajnoval elementy. Po tom ako som bol schopný zobraziť aktuálny level som začal pracovať na ovládaní. Žiariče sú statické grafické objekty, ale po kliknutí na ne sa prepnú na PMG. Toto bolo funkčné doobeda. Okolo 13:00 začínala byť pomaličky hra aj hrateľná. Makal som na ovládaní a na reakciách na kliknutie (fire) asi 2 hodiny a ďalším krokom bolo titulné logo. Pripravil som ho v grafickom editore, exportol do 4-farebného PNGčka, načítal do g2f a exportol fonty spolu s obrazovkovými dátami. Blízko 15:00 bolo moje logo implementované v kóde. DLI loga som napísal ručne, nepoužil som exportovaný zdroják. Pridanie loga posunulo herný priestor nižšie o niekoľko riadkov, takže bolo nutné adaptovať hru na tieto zmeny. Zároveň mi hra kvoli tomuto nechutne padala, no nakoniec som to opravil.

Potom som pracoval na hernej logike a ovládaní niekoľko hodín.

Hudbu som pridal okolo 20:00 a potom som začal pridávať levely. Doteraz som používal veľkosť hernej plochy 7×6, ale zistil som, že mi to nestačí a tak som to musel rozšíriť na 11×6. Táto zmena vyžadovala dosť veľa zmien v kóde a dobré sústredenie aby po jej aplikovaní zase znovu všetko pekne bežalo.

Animácie elementov boli pridané okolo 23:00 hodiny. Posledná vec, ktorú som riešil predtým ako som hru poslal Saschovi Kriegelovi (predstaviteľovi Abbuc SW Contest) bola finálna obrazovka spolu s titulnou obrazovkou a obrazovkou s inštrukciami.

Bol to riadny maratón. Dúfam, že sa hra bude páčiť aj keď nie je tak namakaná ako niektoré moje predošlé produkcie.

Atari FontMaker v1.3

Pridal som do Atari FontMakera nové fičury, takže ak tento soft používate, myslím, že sa oplatí prejsť na novú updatovanú […]

Xirius Defect v1.1

Fakt sa mi to nechce prekladať do Slovenčiny… Another year, another Abbuc Software Contest entry. This time it is logical […]

2 thoughts on “Abbuc SW Contest 2013 Challenge

  1. Jo, tak to byl sprint, gratuluju, ze se Ti to podarilo dokoncit. Hraje se to dobre a vypada to i vcelku k svetu, s ohledem na dobu kompletace 🙂

  2. Mato, z teba sa stava celkom slusny koder, fakt pecka vidiet vymakat sa cloveka v asm pre atari v 21. storoci 🙂 Len tak dalej!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *